Walka mieszkańców o szybszą drogę do centrum

Walka mieszkańców o szybszą drogę do centrum

Kto nigdy nie stał w korku, niech pierwszy rzuci kamieniem. Mieszkańcy Mławy coraz bardziej narzekają na codzienne dojazdy do pracy i związane z tym utrudnienia. Kierowcy ponowili swoje zapytanie do władz Mławy. O czym mowa?

Szybsza droga dojazdowa nie dla wszystkich

Jak się okazuje, niektórzy mieszkańcy mieli korzystać z tunelu pod drogą ekspresową S7, jednak to się nie zadziało. Po otwarciu węzła na trasie S7 korki są większe, a czas dojazdu do miasta znacznie się wydłużył. Osoby mieszkające przy ulicy Cegielnia miały otrzymać możliwość podróży do centrum miasta właśnie poprzez drogę podziemną. Kierowcy wysłali pismo do urzędników z prośbą o wyjaśnienie tej sytuacji. Jak dowiadujemy się z wypowiedzi olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, tunel, o którym jest tak głośno, to według zapewnień przedstawicieli ciąg pieszy oraz rowerowy wraz z możliwością przejazdu służb ratunkowych, o odpowiedniej szerokości pojazdu. Tunel nie należy do szerokich, więc strażackie wozy bojowe tamtędy nie przejadą. Dla mieszkańców ulicy Cegielnia jedynym wyjściem pozostaje korzystanie z drogi serwisowej, która z kolei pozwala na dotarcie do wschodniego ronda węzła Mława Wschód.

Nowy odcinek na S7

Otwarcie 50-kilometrowego odcinka drogi na odcinku Napierki – Płońsk odbyło się 22 grudnia 2021 roku. Udostępniony został dwujezdniowy odcinek S7 od węzła Strzegowo Północ do okolic Pawłowa przed Płońskiem. Ruch na nowych drogach ma odbywać się według tymczasowej organizacji. Planowane zakończenie wszystkich prac ma nastąpić przed okresem wakacyjnym w 2022 roku. Kierowcy mają teraz do dyspozycji 50 kilometrów drogi dwujezdniowej, 14-kilometrowy odcinek z ruchem po jednej jezdni oraz 7 kilometrów dróg zbiorczych. Na nowej drodze będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 80 km/h na drodze dwujezdniowej oraz 60 km/h na drodze jednojezdniowej. Dzięki nowym fragmentom S7 kierowcy mogą łatwiej podróżować między Warszawą a Trójmiastem. Koszty związane z inwestycją wynoszą 1,6 mld złotych. O tym jak przebiega dokładna trasa S7 można dowiedzieć się z tego artykułu.