Analiza ofert przetargowych na konstrukcję obwodnicy Mławy przez Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich
Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich (MZDW) z siedzibą w Warszawie aktualnie analizuje złożone propozycje w ramach przetargu na realizację projektu budowy obwodnicy Mławy. W tym postępowaniu przetargowym, brało udział łącznie siedem różnych podmiotów.
Oficjalne ogłoszenie o możliwości składania ofert w przetargu na realizację zachodniej obwodnicy Mławy, będącej częścią drogi wojewódzkiej DW544, miało miejsce 14 marca 2024 roku. Spośród siedmiu nadesłanych ofert, najniższa wyniosła 120,7 mln zł, zaś najwyższa osiągnęła wartość 178,3 mln zł. Budżet, jaki przeznaczono na ten cel w ramach MZDW, wynosi 155 mln zł, co pozwala na zakwalifikowanie do niego czterech złożonych propozycji.
Nadesłane oferty to konkretne kwoty zaproponowane przez poszczególne firmy: NDI – 120,7 mln zł, konsorcjum firm Mirbud i Kobylarnia – 134,3 mln zł, Strabag – 142,2 mln zł, Budimex – 168,6 mln zł, Unibep – 173,9 mln zł oraz konsorcjum Roverpol i Rover Infraestructuras – 178,3 mln zł.
Projekt obejmuje budowę odcinka obwodnicy klasy G o długości 8,4 km, który ma za zadanie ominąć Mławę od strony zachodniej. Na południu ma on połączyć się z węzłem Mława Południe należącym do drogi ekspresowej S7, a na północy z ulicą Gdyńską w Mławie. Planowane są również prace związane z budową chodników, ścieżek rowerowych i dróg serwisowych. Przewiduje się także przebudowę skrzyżowań z lokalnymi drogami. Nad rzeką Seracz powstanie jednoprzęsłowy most o długości bliskiej 30 m i szerokości 12,2 m. Konstrukcja mostu zostanie oparta na palach wielkośrednicowych o średnicy 1200 mm.